Monday 27 February 2012

Inside Out.....

assalamualaikum....
hey guys.. hai smua..
hoho.. lamak dh x post kat ctok.. sori la.. bz lak...
kaktok ada la lengang ckit.. kakya stat baru bz.. hahha.. bak kata nono.. apa nak d bz.. nak kta artis kluar news pun x.... haha
besala.. everyday ada klas... mlam jak ada masa... ya pun dh nyawa dh penyek kata org..

ahhhaaaaaa.... kali tok i nak crita ckit...

penah x ktk org alami pahit manis atau liku2 lam idup ktk org?
mesti pnah nak...

setiap kegembiraan, mesti ada kesudahan yg menyedih kan...
setiap kehidupan, pasti akan menemui kematian...

nama beliau Jamilah Binti Abdul Wahid...
beliau d lahir kan di Kuching, Sarawak..
beliau telah pun menjadi ibu kepada 7org anak...
beliau juga mempunyai seorg cucu berusia 2 tahun...
beliau telah mnjadi seorg ibu yg baik...

beliau mula disah kan kanser pada 2 tahun yg lepas...
dan beliau telah meninggalkan dunia yg fana pada 27 Oct 2011...

aku sempat bersama beliau terlantar d hospital... pada mulanya.. harapan aku memuncak bla mak aku dh smpe ke hospital n dh d berik ubat apa semua.. semua nya hancur...... bla doctor pdh "mak awak ktk xda harapan gyk.,," so??? apa yg ktk org dpt polah? ati ku anco abis.. aku xpat than sebak ku.... aku nangis bna2..... even aku taip bnda tok aku msih nangis... d saat mak aku menghembus kan nafas terakhir nya, air mata nya mengalir d pipi nya... bermakna... pergi nya seorg insan yg aku syg slama tok... bererti tamat lah tugas beliau untuk keluarga dan kembali berkhidmat untuk Allah Yg Esa.... x brasa...


aku di luar, aku try untuk happy... aku mok happy.. sbb.. aku x mok merasa rasa kehilangan ya... bla ktk org tgga aku hepi2.. dlam ati aku sna nya sdeh.. stiap malam... aku mesti ingat ngan Allahyarham mak aku...


so.. tok la bla bnda kat dlam kluar.. tok fes time aku luah kan... i really need a shoulder to cry.. plik jak upa laki mntk bnda cmya... tp.. cyesly.. i need them...

kpada siapa2 kat luar ya... ibu n bapa ya.. anugerah dr Allh kpd ktk org...jgn sia2 kan.. dknya lah yg tbaik lam idup ktk org... jgn dumped sdak skati jak... ktk org akan rasa bla ktk org lose slah seorg atau kedua2 nya skali.... jgan menyesal... ya jak la stakat tok... lak2 pos gyk...

2 comments:

  1. tabahkan hati awak nip..saya tauk awak boleh...

    ReplyDelete